wtorek, 17 października 2017

Ekspresowa szarlotka!



Nie znam nikogo, kto nie lubiłby szarlotki! 


Szarlotki są przepyszne! 

Można pałaszować je same, można z lodami! Można na zimno, można i na gorąco! Jedno jest pewne - każdy rodzaj podania tego ciasta znajduje swoich amatorów.


Przepis na moją ekspresową szarlotkę 

(składniki na "oko" - nigdy nie wyszły mi 2 identyczne i Ty też możesz modyfikować swoją, znając podstawę):

  • kostka margaryny (u mnie Kasia)
  • mąka tortowa
  • jabłka
  • cynamon 
  • cukier cynamonowy (u mnie Delecta)
  • cukier



Sposób wykonania ciasta:


Do rondelka wrzuć margarynę i na ogień. Mieszaj aż się nie rozpuści. Teraz dodaj z pół szklanki cukru, ew. 3/4 jak lubisz słodsze ciasto. Następnie dodawaj po łyżce mąki i mieszaj. Dodaj tyle, aby z ciasta można było zrobić kruszonkę.

Ciasto podziel na dwie części.

Pierwszą część wyłóż uprzednio wysmarowaną masłem/margaryną blachę. Po prostu rozgnieć ciasto na spodzie blachy i bokach. Całość wrzuć na 10 min do rozgrzanego piekarnika, a w tym czasie...

Obierz jabłka i je zetrzyj.

Ile? Max 1 kg na początku. Starte jabłka wrzuć na patelnię z kawałkiem masła i je upraż. W międzyczasie dodaj cukier cynamonowy, cynamon i jeszcze trochę cukru. 

Uprażone jabłka przełóż na blachę ze spodem ciasta i na wierch oprósz resztą rozkruszonego ciasta i znów do pieca na ok. 30-60 min. w zależności od Waszego pieca - najlepiej sprawdzać na bieżąco aż ciasto się nie zarumieni.


I gotowe!



Szybka i pyszna. Na ciepło i na zimno :)

Pieczcie, jedzcie i udostępniajcie dalej!


Więcej przepisów?




Zapraszamy też na nas FANPAGE oraz konto na INSTAGRAMIE!

4 komentarze: