poniedziałek, 11 grudnia 2017

Witamina B12 a włosy

Witam Cię serdecznie w cyklu witaminowo-mineralnym 

💖💖💖

Dowiedz się z nami jak i czy w ogóle wpływają poszczególne witaminy i składniki mineralne 

na Twoje włosy!





I ostatnia witamina z grupy B: witamina B12 zwana inaczej kobalaminą lub cyjanokobalaminą. 



Podobnie jak witamina B11, witamina B12 współtworzy szpik kostny. Bez niej niemożliwa jest synteza DNA i RNA, cukrów, niektórych tłuszczy i białek.



Dzienne zapotrzebowanie na witaminę B12



2,4–2,8 µg


Do czego może doprowadzić niedobór witaminy B12?



  • uszkodzenia układu nerwowego 
  • anemia złośliwa
  • zmęczenie, ospałość, osłabienie,
  • kłopoty z koncentracją,
  • zawroty głowy,
  • wypadanie włosów,
  • utrata koloru włosów, siwienie.


A to ciekawe!



  • Rośliny nie posiadają witaminy B12 dlatego zdecydowana większość wegetarian cierpi na jej niedobór.
  • Cukry utrudniają wchłanianie witaminy B12 ze względu na uszkodzenie flory jelitowej.



Źródła występowania witaminy B12



Witamina B12 a włosy



Witamina B12 działa podobnie jak kwas pantotenowy czyli witamina B5. Wspomaga właściwy rozwój włosów, dba o ich strukturę oraz ładny, zdrowy wygląd.

Niestety włosy nie mają zdolności jej magazynowania dlatego warto nieustannie dbać o jej prawidłowy poziom poprzez dietę i/lub suplementację.

Można również poszukać produktów do pielęgnacji włosów, zawierających tą witaminę i uderzyć od wewnątrz jak i od zewnątrz. To ona sprawia, że włosy są bardziej lśniące i zdecydowanie łatwiej z nami współpracują.



Czy namówiłam Cię na uważne włączenie tej witaminy do Twojej diety?




Sprawdź też:


WITAMINY I MINERAŁY


witaminy rozpuszczalne w tłuszczach:

witaminy rozpuszczalne w wodzie:



Zapraszamy też na nas FANPAGE oraz konto na INSTAGRAMIE!