piątek, 13 stycznia 2017

Sprawdź czy zawód fryzjera jest dla Ciebie? (cz. IV)

A teraz cykl postów dla tych, co nie są pewni czy sprawdzą się w zawodzie fryzjera!

Aby nie przegapić postów z serii "Sprawdź czy zawód fryzjera jest dla Ciebie" koniecznie zalajkuj nasz fanpage i bądź zawsze na bieżąco ;)

"SPRAWDŹ CZY ZAWÓD FRYZJERA JEST DLA CIEBIE?"

KLIENT TO TEŻ CZŁOWIEK!

Kim jest Klient? Klient to osoba, dorosły ale i dziecko, który przychodzi do nas w celu wykonania konkretnej usługi: strzyżenia, koloryzacji, regeneracji, czasem porady. Od tego, jak zostanie przez nas obsłużony zależy czy do nas wróci i czy będzie nas polecać znajomym oraz dodawać pozytywne opinie w sieci.


Jak obchodzić się z Klientem w salonie fryzjerskim? 

Przede wszystkim Klient od momentu wejścia do momentu wyjścia nie może być pozostawiony sam sobie. Jeżeli w salonie jest recepcjonistka, to do jej zadania należy przywitanie się z Klientem i dowiedzenie się w jakim celu do nas przyszła. Czy była już zapisana czy chce się dopiero zapisać. Jeśli chce się zapisać, recepcjonistka przedstawia jej ofertę i dopytuje o oczekiwania. Ustalają termin, Klientowi zostaje wręczony kartonik z terminem i godziną wizyty. 

Jeżeli Klient przyszedł już na umówioną wizytę należy mu zaproponować coś do picia i przeprowadzić z nim wstępny wywiad, a następnie zaprosić na konkretną usługę. 

Taki wywiad jest niezbędny, aby mieć pewność, że nasz Klient nie jest na coś chory, uczulony i czy nie ma jakiś przeciwwskazań do danego zabiegu. Z Klientem jest jak z partnerem – musisz umieć z nim rozmawiać i umieć go słuchać. Empatia w pełnym tego słowa znaczeniu. 


Od momentu, kiedy Twój Klient zasiądzie na fotelu fryzjerskim do momentu zejścia z niego, musisz skupiać całkowitą uwagę tylko na nim, aby czuł się tutaj bezpiecznie i swobodnie zarazem. W ten sposób budujecie więź. Nastaw się na aktywne słuchanie, ale też sumiennie wykonuj swoje obowiązki. Omów dokładnie każdy krok, jaki będzie wykonywany. 

Mów o kosmetykach do pielęgnacji i ich składzie, aby Klient miał pewność, że jego skóra głowy oraz włosy są poddawane pielęgnacji najlepszej jakości kosmetykami. Warto mówić od razu jakie korzyści zauważy nasz Klient. Razem dobierajcie kolory, ale to Ty jako fryzjer jesteś dyrygentem w tej orkiestrze i bierzesz pełną odpowiedzialność za swoją pracę. 

Jeśli wiesz, że pomysł Klienta na fryzurę totalnie nie będzie do niego pasować, od razu to powiedz i zaproponuj wyjście, z którego na pewno będzie zadowolony. Istotne informacje wypłyną od Klienta podczas Waszego spotkania. 

W końcu kluczową kwestią w zmianie wizerunku Klienta jest również jego miejsce pracy, charakter pracy, ale i osobowość w ogóle. 

Istotną kwestią jest wywiad, o którym była mowa już wcześniej. Spróbuj poniżej napisać, jakie pytania byś zadał/a, będąc fryzjerem, jakie informacje są Tobie potrzebne?


Twoje pytania (możesz zamieścić je w komentarzach pod postem):
………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………

Powiązane wpisy:

cz. I  SŁOWO WSTĘPU CZYLI KIM JEST FRYZJER
cz. II WYTYCZNE ZAWODU FRYZJERA
cz. III PLUSY I MINUSY ZAWODU FRYZJERA
cz. V WŁASNY SALON A PRACA U KOGOŚ
cz. VI NARZĘDZIA PRACY FRYZJERA
cz. VII SZKOLENIA I KURSY
cz. VIII ANKIETA SPRAWDZAJĄCA CZY ZAWÓD FRYZJERA JEST DLA CIEBIE


Zapraszamy też na nasz FANPAGE oraz konto na INSTAGRAMIE!

4 komentarze:

  1. zawód fryzjera to na pewno ciężka sprawa , klienci bywają wymagający ;)
    PorcelainDesire

    OdpowiedzUsuń
  2. Zawód fryzjera nie jest dla mnie - dlatego chodzę do ODPOWIEDNIEGO specjalisty od włosów :)

    OdpowiedzUsuń